bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 27 mars 2010

Hong Kong

Japp jag har varit där. Tyvärr är många foton av väldigt dålig kvalitet. Kameran jag hade då var inget vidare bra. Jag var i Hong Kong en weekend 4 dagar i kombination med en annan resa (Thailand). Hong kong var stort och imponerande och det är jätte kul att ha varit där. Men ska sanningen fram får jag nog siga att Bangkok ligger mig varmare om hjärtat på många olika sätt och vis.


Under mina 4 dagar i Hongkong i ösregn så åkte jag på saigtsing genom staden och åkte bl a upp till Viktoria Peak som är den högsta punkten med utsikt över bergen och hela staden nedanför. Här finns massvis med shopping gallerier och stora reklam tv skyltar med Jacki chan som gör reklam för olika grejer.


Utsikt över Viktoria Peak


Högsta utsikts platsen

Åkte också med berömda star feery färjan och fick se det intressanta dagliga livet på floden. Många Hong Kong bor livnär sig på fisket och bor i sina båtar vid floden. Det är som en egen liten stad på vattnet.

.

Restaurang Jumbo är världens största flytande restaurang




Var också på många av dom stora marknads gatorna. På "Ladys Market" Handlade jag massa kopior( jeans och t-skirtar väskor m.m ) Köpte lite souvenirer och annat skoj.



Slappar på hotell rummet i Kowloon efter en lång dag på stan.


Middag på en Hongkong restaurang

Och självklart var jag tvungen att testa Hong kongs natt liv i alla fall riktigt ordentligt en av kvällarna. Efter en bar runda hamna jag tillslut på en underjordisk Karaoke klubb "Cyber". Fick ta en rymd/alien inspirerad hiss ner i underjorden och vips hade jag hamnat i en enormt stor underground nattklubb och inte alls ett karaoke ställe som jag trodde först.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar