bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 14 februari 2011

På Gourmetmarket i Central World

När jag är i utomlands älskar jag att gå omkring på matmarknader och i stora mataffärer. Jag kan gå omkring i timmar och bara titta på allt. När jag var i Tokyo tillbringade jag massor av tid i matvaru affärer särskilt regninga dagar. Här i Bangkok tycker jag att Gourmetmarket i Central World samt matavdelningen i bottenplan i Paragon är de roligaste ställena att gå omkring i. Sen kan man ju gå på en riktig matmarknad på gatan också då rekommenderar jag nattmarknaden på Sukhumvit soi 38 som drar igång vid 8 tiden på kvällen. Det är mycket roligare att gå i mataffärer här en hemma. Det finns så mycket roliga grejer och allt är så vackert inslaget och uppradat. Varje liten hylla i butiken ser ut som ett konstverk.



Thailänskt godis


2 kommentarer:

  1. Hejsan!!! Ska snart till bkk o har läst att Forever 21 ska finnas där nu :) Vet du vart man kan hitta den?

    /Emma

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo det ska finnas i Central World plaza på 2´a våningen. Jag har inte själv varit där ännu. Men ska absolut leta upp det..Maria

    SvaraRadera