bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

måndag 21 februari 2011

Red Sky takbar

Vi gick och tog en drink på Red sky , takbaren som ligger på toppen av CentraGrand at Centralworld. Det var första gången jag var på denna takbar. Dyrt och sobert som det flesta takbarer i Bangkok är. Men också med samma fantastiska utsikt och grymma service.
Ska man till denna takbaren rekommenderar jag att äta här också för annars missar man de bästa platserna. Vi tog bara en drink men nästa gång blir det middag helt klart.
Red Sky öppnar kl 17.00-01.00 så in princip kan man gå hit direkt efter en shopping runda i Centralworld som ligger alldeles brevid.


Min chili/ingefära/litchi drink



Mina Takbarer besök 5 i Topp.
1. MoonbarBanyan three. Kommer på första plats på grund av att det är Asiens högsta open air rooftopp bar och pga baren/restaurangens utseende, form och ok priser.
2. Sirocco på hotellet Lebua.
Helt klart den mest vackraste, dramatiska och pampigaste takbaren men också den med flest turister och för den med tjockast plånbok. En vinflaska av billigaste sort kostar inte mindre en 800 sek.
3. The Nest på hotellet Le Fenix. Mysigaste förfestar stället någonsin jag varit på. Inte så hög takbar men ändå helt amazing.
4. The roof champagme & wine bar ligger högst uppe på siam@siam God mat, härliga drinkar och utsikt över hela Bangkok
5. Red SkyCentaraGrand


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar